سایت مرکز فقهی

با قرآن آشنا شوید!

یکی از سفارشات بسیار مهم و همیشگی بنده، آشنا‌شدن کامل با قرآن مجید است. کسانی‌که روی قرآن کار کرده‌اند و با آن سروکار دارند، ادعا می‌کنند: برای ما روشن است که کار با قرآن نه‌تنها برای ما معنویت و نورانیت ایجاد کرده است، بلکه مشکلات زندگی و مادی ما هم در سایه ارتباط با قرآن یا کاسته شده و یا به کلی برطرف شده است. و واقعیت هم همین است.  طلبه‌ای که سالیان زیادی از عمرش گذشته، با قرآن و کتاب خداوند آشنایی نداشته باشد، چگونه می‌تواند، به تعبیر امام بزرگوار، ادعا کند یک روحانی است و به اسلام ناب محمدی (صل الله علیه و آله) خدمت می‌کند؟!

من به‌عنوان پدر، شما را به مباحثه‌های قرآنی سفارش و وصیت می‌کنم؛ اگر چه در شبانه‌روز یک یا دو ساعت باشد. برای قرآن وقت بگذارید، بحث‌های قرآنی را رها نکنید؛ یک ساعت به مطالعه، یک ساعت هم به مباحثه قرآن بپردازید و بقیه اوقات را در علوم مختلف دیگر مانند: فقه، اصول، فلسفه و... صرف کنید؛ ولی برای قرآن حساب خاصی باز کنید. مگر درس خارج، فقط مخصوص فقه و اصول است؟ مگر قرآن که مقامش بالاتر از این علوم است، احتیاج به درس خارج ندارد؟ حیف است و جفای به عمر، که عمری بر انسان بگذرد و تفسیر قرآن را به صورت جامع و با دقت ملاحظه نکند؛ خصوصاً طلبه و روحانی شیعه که از طریق ارشادات اهل‌بیت (علیهم السلام) می‌تواند بسیاری از معارف بلند قرآن را به دست آورد.

یکی از بحث‌های خودتان را به قرآن اختصاص بدهید و در شبانه‌روز یک ساعت مطالعه تفسیر قرآن و یک ساعت هم مباحثه قرآنی داشته باشید؛ و مهم‌تر از آن، دغدغه عمل به این کتاب نورانی را داشته باشید. 

تعداد بازدید :341
کليه حقوق اين سايت متعلق به مرکز فقهي ائمه اطهار (ع) است.